sunnuntai 8. toukokuuta 2016

ÄITIENPÄIVÄ

Tänään on ollut niin ihana päivä kaikin puolin. Sää on ollut mitä parhain ja ollaan nautittu hyvästä ruuasta ja seurasta. Mun vanhemmat tuli meille kylään vasta illemmasta ja silloin juotiin äitienpäiväkahvit ja juteltiin niitä näitä. Aamusta tehtiin pitkä kävelylenkki ja myöhemmin kuvailtiin vähän mun tän päivän asua. Sitten illemmasta kokkailtiin yhdessä hyvää ruokaa ja nautittiin kesäsäästä. Toivottavasti kaikilla on ollut kiva päivä!

Tässä postauksessa on muutama kuva mun tän päivän asusta sekä leivontaohje ihaniin Marianneleivoksiin.



tunika - Zara / laukku - H&M / kengät - Zara / aurinkolasit - Ray-Ban

Vitsi mä oon jotenkin niin tykästynyt tällaisiin asuihin, jotka voi vaan heittää päälle, eikä ne kaipaa hirveästi mitään lisättävää. Värimaailma yleisesti ottaen mun kaikissa vaatteissa on näikin värikäs kuin tänäänkin - mustaa, harmaata ja valkoista. Tämän kesän teema pukeutumisessa taitaa olla ennen kaikkea rentous näiden värien lisäksi, mutta ehkä kesän mittaan niitä värejäkin voi alkaa näkemään asuissani enemmän.


Bongasin joskus ajat sitten Yhteishyvän ruokalehdestä ohjeen Marianneleivoksiin. Tämä ohje on lojunut jossain lehtikasan alimpana vaikka kuinka pitkään ja löysin sen uudestaan juuri sopivasti ennen äitienpäivää ja päätin vihdoin testata sitä. Mulle tuli näistä leivoksista ensimmäisenä mieleen kääretorttu, mutta vaan eri muodossa. Tästä ohjeesta olisi helposti pystynyt muotoilemaan vaikka sen kääretortun tai tavallisia neliöitä, mutta mä ajattelin hyödyntää piparimuotteja ja tein näistä sydämenmuotoisia. 

Hieman googlettamalla löysin netistä ohjeen näihin kyseisiin leivoksiin, joten TÄSSÄ linkki siihen.



Toivottavasti huomenna on myös yhtä hyvä sää, kun ollaan mieheni kanssa menossa kaupungille viettämään yhteistä vapaapäivää. Ne on nykyään nimittäin aika harvassa, joten täytyy ottaa kaikki ilo irti. Nauttikaa tekin ihmeessä näistä ihanista keleistä, kun pian ne voi taas muuttua.

Mutta seuraavaksi kehittelen tänne blogiin varmaan taas jotain uutta ruoka- tai leivontajuttua, joten pysykää kuulolla! 

- S






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti