perjantai 17. kesäkuuta 2016

CHORIZOKEITTOA JA KUULUMISIA

Onko teilläkin sadeväsymys? Mulla on. Aina jos sää on huono, niin lähes poikkeuksetta mielikin on jokseenkin huono. Niillä on ihan selvästi joku yhteys. Sadepäivinä tulee kökittyä vaan sisällä eikä pääse ulos purkamaan energiaa. Olin päättänyt tänään aamulla lähteä uimaan, mutta heti suunnitelmat muuttui kun katsoin ulos ikkunasta. Täällä kotona olen yrittänyt jo pakata hieman tavaroita muuttolaatikoihin, että saisin edes jotain aikaiseksi. Pakkailun lisäksi olen pessyt ikkunoita ja yrittänyt tehdä muuta ärsyttävää muuttosiivousta. Menisi jo nämä viimeiset viikot vauhdilla, että päästäisiin jo muuttamaan pois täältä. Tuntuu jo niin karulta tämä asunto, kun olen verhot ottanut pois ja tyhjentänyt hyllyjä. Mutta ihanaa kun paras eli uuden asunnon sisustaminen on vielä edessä päin.

Jossain postauksessa taisin kertoa mun sokerikoukusta ja irtokarkkihimoista, mutta niistä on päästy todella hyvin yli. Olin tässä keväällä kuukauden karkkilakossa ja sen jälkeen olen huomattavasti vähemmän syönyt karkkia tai mitään herkkuja. Olen löytänyt todella hyvän korvikkeen karkille, nimittäin Naturally high proteiinipatukat. Tähän mennessä olen maistanut vain minttusuklaata, lakritsaa ja toffeeta, mutta voin sanoa että ne ainakin toimivat. Nissä ei ole kuin n. 3 g sokeria, joten suosittelen kokeilemaan. Monissa proteiinipatukoissa saattaa olla saman verran sokeria kuin suklaapatukassa, joten kannattaa aina tutkia huolellisesti niiden ravintoseloste. Lisäksi olen yrittänyt syödä enemmän hedelmiä, mutta minulla ne ei suoranaisesti makeanhimoon auta, mutta vievät kyllä nälän tunnetta, joka taas puolestaan usein vie makeanhimon pois.

Eipä tässä oikeastaan sen kummempia kuulumisia ole. Matkakuume yllätti mut kyllä tänä aamuna ihan uudella levelillä, kun katselin matkustavien kavereideni snäppejä. Nyt täytyy vaan miettiä, että haluanko lähteä tässä lähiaikoina johonkin päin Eurooppaa vai säästänkö vielä hieman rahaa ja matkustan myöhemmin johonkin kauemmas. Olisi tässä silti rahalla paljon muutakin käyttöä, sillä tämä muutto on edessä ja siihen tulee menemään rahaa kun isoja hankintoja pitää tehdä. Lisäksi tämä kannettava tietokoneeni on alkanut reistailemaan ja haluaisin jo kovasti tämän tilalle uuden ja paremman. Kamera ja kännykkänikin ovat jo hieman iäkkäitä, joten kyllä tässä kiva lista alkaa kertymään kun miettii mihin sitä rahaa voisi laittaa.

Mutta tosiaan, tein tässä yksi päivä chorizokeittoa, koska kaapistamme löytyi valmiiksi paprikaa ja valkosipulituorejuustoa, niin mietin mihin voisin niitä käyttää. Löysin super herkullisen ohjeen Valion sivuilta ja päätin kokeilla sitä. Rakastan chorizomakkaraa ja sitä käytän usein paellassakin. En ole pitkään aikaan muuten tehnyt paellaa (joka on yksi lempiruuistani), joten voisin tässä lähiaikoina teillekin jakaa ohjeen. Minulla on kaksi omaa ohjettani paellaan - toinen on hieman arkisempi, mikä on helppo ja nopea valmistaa arkenakin. Ja toinen resepti on astetta aikaa vievempi ja haastavampi, joka sopii erinomaisesti viikonloppuihin ja vieraille tarjottavaksi.

Elikkä TÄSSÄ vielä linkki Valion Chorizokeitto ohjeeseen, jolle minä annan ainakin täydet kymmenen pistettä.

P5280055

- S

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti